...دره هفت چشمه سپهسالار

روستای سپهسالار در داخل دره ای واقع شده و در دو طرف رودخانه که از این دره عبور می کند خانه های روستاییان و باغات ساکنین آن به چشم می خورد. در سمت چپ و بلندای این روستا امامزاده ابراهیم با امکانات مناسب مانند : زائر سرا و سرویس بهداشتی و محل شب مانی برای بعضی از علاقه مندان به کوه وطبیعت می باشد .

ساعت 7:5 به روستا رسیدیم از ماشین پیاده و دوستان مشغول جمع و جور کردن وسایل و بستن گترهای خود شدند. جلودار جناب آقای هرمزجانی و عقب دار خودم تعیین و حرکت آغاز شد.

هوا کاملا برفی بود و نوید صعودی سخت و زیبا را می داد. در ساعت 7:10 از روستا حرکت کردیم مسیر از انتهای روستا و کنار رودخانه بود. در طول مسیر دره، مجبور بودیم چندین بار از عرض رودخانه عبور کنیم که هم وقت گیر بود و هم باعث شد بعضی از دوستان کفش هایشان خیس شود که در برنامه زمستانه می تواند خطر آفرین باشه و دچار سرمازدگی بشن اما از اونجا که برنامه سبک بود مسیر رو ادامه دادیم. منطقه کاملا بکر و زیبا بود و بارش برف و صدای رودخانه زیبایی اون رو دوچندان کرده بود.

در ساعت 8:30 به پای یک تخته سنگ بزرگ رسیدیم که جهت صرف صبحانه توقف نمودیم جایی بود مناسب که از بارش در امان باشیم بارش بعضی وقتا باران بود و بعضی وقتا برف که خود زیبایی خاصی رو به برنامه داده بود.

خوردن صبحانه شروع شد و سعی بر این شد که از تمامی صبحانه دوستان بهره مند شویم. صرف صبحانه 20 دقیقه به طول انجامید و در ساعت 9 حرکت خود را آغاز نمودیم.

در ادامه نیز مجبور به عبور از عرض رودخانه می بودیم و این امر چندین بار دیگر تکرار شد. در مسیر به دوراهی رسیدیم که روبه رو به سمت آبشار و سمت راست به سمت جان پناه کامک و قله کلاش ویا از مجموعه قلل منطقه البرز غربی که از شرق با قله کرچان و از غرب با قله هفت خوان همجوار است تغیر مسیر و از شیب تندی شروع به ارتفاع گرفتن نمودیم در قسمتهایی از مسیر فلش های قرمز رنگی وجود داشت که مسیر را نشان میداد اما در بعضی از قسمتهای دیگر آنها را نمی دیدیم اما مسیر کاملا مشخص بود و از پای دیواره های بزرگی عبور می نمودیم.در این مسیر گاهی به سمت غرب ودر زمانه هایی به سمت شمال تغییر جهت می دادیم بعد از طی نمودن 2 ساعت استراحتی کوتاه داشته و مجدد ادامه مسیر دادیم و در نهایت در ساعت 12 به مسیر صخره ای به ارتفاع 2800 متر رسیدیم که 3 پله به صورت جدا بر روی آن کوبیده شده بود. از اینجا تا جان پناه 1ساعت راه بود به علت لغزنده بودن مسیر به صلاح دید سرپرست و مسئول فنی تیم دو حلقه طناب انفرادی را به هم وصل و کل مسیر را طناب کشی کرده تا دوستان به راحتی عبور کنند.

نفرات یک به یک شروع به صعود نمودند. بعد از صعود نفرات، 3نفر از دوستان در پایین منتظر صعود بودند که بعلت سردی هوا و همچنین خیس شدن کفش و گترها دچار سرمازدگی شده و پس از بررسی سرپرست برنامه و با توجه به کمی وقت در برنامه های زمستانه تصمیم به برگشت گرفته شد.

یک نفر از اعضای تیم دچار سرمازدگی از ناحیه پا گردیده بود که توسط آقای صفری مسئول فنی تیم و خانم عباسی مسئول کمکهای اولیه رسیدگی گردید و بعد از اقدامات لازم آماده حرکت به سمت پایین شدیم و در نهایت در ساعت 14 به سمت پایین حرکت نمودیم هوا مه آلود بود و باد شدید نیز در بعضی از مواقع شروع به وزیدن می گرفت و با خود مه دره را به بالا می راند.

مسیر را سریعتر از بالا آمدن طی نمودیم و در ساعت 16 به منطقه دوراهی که مسیر را از آبشار جدا کرده بود رسیدیم استراحتی کوتاه داشتیم و دوستان به صرف چایی و تجدید قوا پرداختند و در ساعت 16:15 حرکت نمودیم. طبق مسیر آمده مجدد از عرض رودخانه چندین بار عبور کردیم و دیگر خبری از برف و باران نبود فقط باد می وزید در ساعت 17 به روستا سپهسالار رسیدیم که ماشین انتظار ما را می کشید. سوار بر ماشین شدیم و پس از طی نمودن جاده چالوس که خلوتی صبح را نداشت در ساعت 18:15 به میدان کرج رسیدم.

-   نام برنامه: دره سپهسالار

-   نوع و سختی: کوهپیمایی

-   اسم سرپرست برنامه: اکبر هرمزجانی

-   تاریخ اجرا و پایان:  شروع: 11 بهمن ماه 1391 ساعت 5 صبح -   پایان: 11 بهمن ماه 1391 ساعت 18

-   محل برنامه: جاده چالوس- روستای سپهسالار

-   نحوه دسترسی:  40کیلومتری جاده چالوس و با پشت سرگذاشتن پل خواب وآسارا در سمت چپ جاده – جاده ای فرعی است که حدودا 3 کیلومتر آنرا طی کرده و به روستای سپهسالار می رسیم

-   نوع مسیر: تمام آسفالته

-   ویژگی های برجسته منطقه: دارای درختچه های کوتاه همانند گون و کاج کوهی

-   فصل های پیمایش: تمامی فصول بهترین فصل بهار

-   افراد شرکت کننده: اکبر هرمزجانی(سرپرست) فرید صفری (مسئول فنی) آزاده عباسی (مسئول بانوان)- مرتضی طهماسبی(کمک های اولیه)- حسین فاری- بهاره شیدرنگ- سونیا شیدرنگ- مهناز امیر همایون- عارفه رجب- حلیسه فراهانی

-   تعیین زمان لازم برای پیمایش: زمستان 1تا 5/1 روزه تابستان 1روزه

تلفن مرکز اداری: 02634403402

تجهیزات مورد استفاده: در زمستان وسایل کامل زمستانی

فاطمه

سلام کوهنورد وبلاگ خوب وقابل استفاده ای دارید.جالب ودیدنی انشاالله مانندکوه همیشه سربلند واستوارباشید.