پا به پا

همه جا با تو هستم پا به پای تو

...برنامه این هفته عظیمیه کرج کار فنی
نویسنده : MORTEZA - ساعت ۱۱:٢٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/٤/٢٥

این هفته به علت اینکه وقت کافی نداشتیم و از اونجا که حوصله تهران رفتن رو نیز نداشتیم رفتیم کوه(تپه) کرج التبه واسه یکم کار فنی،صبح ساعت 6 انتهای جاده آسفالته بام کرج قرار گذاشتیم و با کلی وسیله به سمت چشمه حرکت کردیم کسانی که این مسیر رو رفتن (البته موقع برگشت بیشتر استفاده می شه) دوتا تانکر آب می بینن که روبه روش دو تا مسیر رول کوبی داره واسه کار فنی؛ ما هم بساط رو پهن کردیم و تا سعید و محمد برن واسه زدن کارگاه من وسایل رو کمی جمع و جور کردم و رفتم سراغ آماده کردن صبحانه. کار زدن کارگاه یه 20 دقیقه ای طول کشید ما مسیر سمت راست رو واسه صعود انتخاب کردیم مسیر سمت راست رو راحتتر میشد صعود کرد سمت چپ دو تا کلاهک خفن داشت که مطمئنا زمان زیادی واسه کار می خواست و آمادگی فراوان که ما هر دو رو کم داشتیم البته خودم رو می گم سعید و محمد که اوکی بودن. بعد از خوردن یه صبحانه توپ آماده صعود شدیم محمد اول شروع کرد من هم شدم حمایت چیش خودحمایتم رو زدم به تانکر که پر از آب بود و خداییش چه خود حمایتی شد فقط یه ایراد داشت بعلت وزن کمم وقتی محمد پاندولی داد من هم رفتم بالا و تا خودحمایت کشیده شدم مجبور شدیم خود حمایت رو بیاریم پایین زیر تانکر یه جای توپ پیدا کردیم و اونجا فیکسش کردیم که خیلی بهتر شد محمد خوب شروع کرد و تونست مسیر رو تا کارگاه بره، بعدش سعید کار رو شروع کرد یه توضیح بدم که برای شروع و کندن از زمین اول باید دو تا گیره رو با دو دست راست و چپ می گرفتی بعد با پرس کردن پای راست و بعدش یه گیره در سمت چپت که جای پای چپ بود روی چپ بلند می شدی، مسیر تقریبا خوب بود ولی وقتی آفتاب دراومد اوضاع حسابی بد شد هوا کاملا گرم و ما هم کامل تو آفتاب از اونطرف موقع فعالیت و صعود کاملا دم می کردی سعید خوب صعود کرد و بعدش نوبت من بود محمد شد حمایت چی من، از اونجا که وسایل کمی دورتر بود گوشیم هم داخل کوله پشتی من دیگه حوصلم نگرفت برم بیارم و عکس بگیرم البته با گوشی سعید گرفتیم که یادم رفت عکسارو ازش بگیرم. صعود خوبی داشتم وقتی به کارگاه رسیدم که تقریبا طول اون ٣۵متر بود منظره های جالبیو میشد دید چنتا مسیر دیگه رو هم انتخاب کردیم که یکی از اون ها یه نیمچه کلاهکی داشت که کلی ازمون انرژی گرفت ولی خیلی عالی بود که با هر بار صعود یه مسیر جدید می تونستی باز کنی رو مسیر سمت چپی هم یه تلاشی کردیم ولی اولش کاملا سخت و کاملا فنی بود و نیاز به رکاب زدن هم داشت خلاصه تا ساعت 11 اونجا بودیم و کلی انرژی خرج کردیم بعدش هم وسایل و کارگاه رو جمع کردیم و برگشتیم  پایین ولی آخرش از همه باحالتر بود چون 10 دقیقه بعدش خونه بودیم و از تهران رفتم خیلی راحتر بود اونم تو مسیر اتوبان. قرار بر این شد از هفته بعد یه چند روزی وقت بذاریم و مسیر ها رو صعود کنیم تا به آمادگی قبلیمون برسیم.

تو این هفته سه شنبه هم باز رفتیم واسه کار و این عکسا مربوط به این روزه. البته مسیر فرقی نکرده همون مسیر و همون کارگاه. فقط ساعتش دیرتره تقریبا بعدظهر ساعت6 شروع کردیم و تا 10 شب اون بالا بودیم.

مسیر صعود

بقیه عکسا در ادامه مطلب...

سعید در حال صرف چایی روی منبع آب

اولین باری بود که محل کار فنی ما نزدیک چشمه و آب فراوان، که خیلی جالب بود

ضمنا تانکر دومی محل خود حمایت ما هم بود!

مسیر صعود

اول مسیر که مشکلترین قسمت بود چون اصلا گیره خوب نداشت

عکس رو سعید گرفت. چه گامی برداشتم من!

در حال استراحت قبل از رسیدن به انتهای مسیر صعود

اینم آخرین صعودم، البته دیگه شب شده بود

صعود شبانه چه حالی داد. حالا خوبه کلاه و شلوارم معلومه!

دیگه نزدیکای آخر مسیر صعود بودم نمی خواستم بیام پایین!